Lego giver nu sin digitale satsnings en seriøs overhaling.
Den seneste ambition lyder, at antallet af tech-folk skal tredobles.
Torsdag åbnede Lego et nyt digitalt kontor i indre København, hvilket er det fjerde digitale kontor, som Lego har på verdensplan.
Ved startskuddet indtager 100 it-folk kontoret, men der er plads til 400, hvilket gerne skal være indløst, når kalenderen viser 2023, skriver Lego i en pressemeddelelse.
De andre digitale kontorer, der befinder sig i Billund, London og Shanghai, vil desuden udvides for at give plads til en medarbejdergruppe, der næsten vil blive tredoblet i år, lyder det.
På verdensplan skal Lego have 1.800 tech-medarbejdere ved udgangen af 2022.
“Vores digitale omstilling er en af de største enkeltstående investeringer, Lego-koncernen vil gennemføre i en generation. Vi har blandet fysiske og digitale oplevelser i mange år og er begejstrede over de fremskridt, vi ser. Men vi har større ambitioner, så nu accelererer vi vores investering og udvider vores tech-teams,” siger Atul Bhardwaj, Chief Digital & Technology Officer. Han fortsætter:
“Legoklodsen vil altid være kernen i vores forretning, men vi oplever stor succes i vores arbejde med at gøre Lego-brandet digitalt i alt fra leg til shopping og samarbejder med forhandlere.”
Lego-koncernen vil optrappe sine digitale investeringer bredt over alle områder fra produkt over shopping til teknologisk infrastruktur og har derfor intensiveret jagten på talentfulde ingeniører, UX/UI designere, Technical Program Managers, digitale sikkerhedsspecialister, Data Scientists og Product Managers, oplyser Lego.
Det er en rekrutteringskampagne, der blev igangsat torsdag i forbindelse med åbningen af kontoret.