Dow Jones & Co. ønsker en større andel af annoncekagen og har brugt næsten tre milliarder kroner på at købe nyheds-websiden CBS Marketwatch.
Dermed er interessen for online-medier igen blusset op, efter at sårene fra dot-com-boblens bristen er helet.
I de seneste måneder har annoncemarkedet vist tendens til større vækst online end på print.
Online-siden skal styrkes
Dow Jones' avis, Wall Street Journal, har i de senere år været ramt af en nedgang i annoncer inden for finans og teknologi.
Det forsøger selskabet nu at råde bod på ved at styrke online-siden og ved at planlægge en weekend-udgave af avisen til næste år.
Viacom, som ejer tv-netværket CBS og avisen New York Times har også været bejlere til Marketwatch, men det blev altså Dow Jones, der trak det længste strå i auktionen.
Nyheds-siden, som er gratis, trækker 7,6 millioner unikke brugere, der besøger hjemmesiden mindst en gang om måneden. Wall Street Journals hjemmeside, som kræver abonnement, har 2,8 millioner unikke brugere.
Nu er kun Yahoo og Microsofts, MSN Money, større på finansielle online-nyheder.
Langt under dot-com-pris
Selv om interessen for online-medier igen er varm, så er priserne dog anderledes, end da dot-com euforien var på sit højeste.
Marketwatch havde sidst i 1990'erne en markedsværdi, der lå fem gange over den værdi, som Dow Jones betaler i dag.
Køberen vil ikke ændre CBS Marketwatch status som et gratis nyhedssite, der adskiller sig fra Wall Street Journal, da de to sider tiltrækker forskellige læsere.
WSJ.com er for erhvervsnyheds-junkier og direktører, mens CBS Marketwatch henvender sig til massemarkedet. Eneste ændring blev en saksen af CBS-navnet, der tilhører Viacom.