Fodboldfeberen er måske nok ebbet langsomt ud efter et EM, der som bekendt blev vundet af støvlelandet Italien.
Men det afholder ikke Kinesiske Lenovo for at satse stort på, at der også vil være masser af interesse for italiensk fodbold i næste sæson.
Lenovo har nemlig indgået en aftale med den italienske storklub FC Internazionale Milano (Inter), der indebærer, at Lenovos logo fremover vil være at finde på Inters spillertøjer.
Det skriver Lenovo i en meddelelse til Computerworld.
Aftalen markerer, at Lenovo og Inter udvider deres partnerskab, som går tilbage til 2019.
Siden da har Lenovo været Inters officielle globale teknologipartner med ansvar for at klubbens digitale faciliteter, herunder at udstyre både Inters Suning Training Center i Appiano Gentile og hovedkvarteret med smart teknologi.
100 millioner GPS-datapunkter og 60 millioner spillerdatapunkter
I nutidens fodbold skal der en del teknologi og it til at konkurrere med om pokalerne - sådan en som Inter med danske Christian Eriksen på holdet netop har vundet i seneste sæson af den bedste italienske fodboldrække Serie A.
Lenovo har blandt andet leveret servere, datalagring, laptops, skærme og andet digitalt tilbehør til klubben. I løbet af de sidste to år er der blevet indsamlet mere end 100 millioner GPS-datapunkter og 60 millioner spillerdatapunkter.
De regerende italienske mestre, der i alt har vundet 19 mesterskaber, har i samarbejde med Lenovo digitaliseret sine historiske arkiver og dokumenter i Lenovos Media Asset Management-system, der indeholder 400 terabyte lagerplads og kan gemme godt 50.000 timers digital video.
Her bliver også indsamlet og analyseret på spillerdata, hvor spillerne under træningskampe er udstyret med GPS-enheder, der indsamler data om deres helbred, spillestil, hastighed, position, anstrengelsesniveau samt overordnede holdindsats.
Resultaterne af disse analyser bruges efterfølgende i den taktiske del af spillet til både træning og officielle kampe.
Det skal gerne lede til, at Inter også i de næste sæsoner kan konkurrere på allerhøjeste niveau.
"Vi har en stålsat vision om at gøre smart teknologi tilgængelig for alle og er ivrige efter at fortsætte med at styrke vores partnerskab med Inter, så de via deres digitale transformation kan blive en fremtidens klub til næste generation af fans og samfundet som helhed," lyder det fra Luca Rossi, president of intelligent devices group hos Lenovo.