Den finske takeaway-app Wolt, der de senest år har nydt stor udbredelse i Danmark, gør nu klart til at udfordre Nemlig.com på dagligvareområdet.
Indbyggerne i flere af de store danske byer kender sikkert allerede de blå Wolt-bude fra gadebillet, hvor de suser rundt med tasker fyldt med pizza, burgere, sushi og andre takeaway-retter.
Men selskabet oplyser nu i en pressemeddelelse, at det forbereder en lanceringen af et online supermarkeds-koncept, hvor firmaet i København vil åbne flere lagre fyldt med kødtgrøntsager sæber og toiletpapir.
Levering på 30 minutter
Wolt-brugerne vil kunne vælge mellem 1500 og 2000 varenumre, som kan leveres på helt ned til 30 minutter.
”Dagligvarer er relevante for alle aldersgrupper – og mange ønsker ikke at stå i et fyldt supermarked med kø ved kassen – så vi glæder os til at afprøve konceptet og potentialet,” siger Tine Duelund Schou, kommunikationschef for Wolt, ifølge pressemeddelelsen.
Det nye koncept hedder Wolt Market, og det bliver allerede nu testet i både Finland og Grækenland, men Wolt mener nu også, at det danske marked modent til konceptet.
”Danskernes forbrugsmønstre ændrer sig hele tiden. Vi vil hellere prioritere tid med venner, familie og det, der betyder noget for os. Det har skabt et stort marked for takeaway og levering, og nu er vi også klar til at give danskerne superhurtig levering af dagligvarer,” siger Tine Duelund Schou ifølge pressemeddelelsen.
Wolt blev stiftet i Helsinki i 2014 og er i dag tilstede i 23 lande, her i blandt Danmark.