Den svenske telegigant Telia er i dag blot det fjerde største mobilselskab i Danmark mål på antallet af kunder.
Men det vil topchefen for den danske afdeling, Thomas Kjærgaard, lave om på. Det fortæller han i et interview med Børsen.
Her fortæller han, at fremgangen på det danske marked skal sikres via simplificering, digitalisering og modernisering.
”Vi vil gerne bygge vores forretning op om den exceptionelle kundeoplevelse. Det er der nok mange, der vil. Det at gøre det, er det vanskelige. Vi ved godt, at det her kommer til at tage tid, og vi har nu lagt en treårig plan,” siger han til Børsen.
Har fjernet 2500 produkter
Til Børsen fortæller han, at selskabet siden hans tiltrædelse har simplificeret sint produktudbud og fjernet 2500 forskellige produkter, prisplaner og andet, der ikke tilførte værdi til selskabet.
Samtidig vil selskabet i den kommende tid også opruste digitalt med flere nye selvbetjeningsløsninger.
Telias seneste kvartalsregnskab viste, at selskabet i fjerde kvartal 2020 aktiveret 10.00 nye sim-kort, hvilket betød, at selskabets kundebase talte 1.494.000 simkort fordel på 1.381.000 mobilkunder.