Man kan ikke sparke sig frem for udsagn om at ”sætte kunden i centrum.”
Alligevel prøver de fleste af os fra tid til anden at kontakte en – ellers gennemført respektabel – virksomhed eller offentlig institution med et spørgsmål, blot for at havne i en uendelig telefonkø eller at blive stillet om fra den ene medarbejder til den næste, der intet kan gøre for at hjælpe.
Til sidst giver man op, mens mavesyrekoncentration og blodtryk stiger med en hast, der ville gøre de fleste praktiserende læger mildt bekymrede.
Det er lidt pudsigt, at man stadig kan opleve at rende panden så hårdt mod en mur, da alle jo ved, at det er langt mere kostbart at rekruttere nye kunder end at gøre en ærlig indsats for at holde på dem, man allerede har.
Det er lige præcis emnet for Anders Rønnebech Jensens kommende bog “Herregud, det er jo bare kundeservice…”, som er baseret på 15 års erfaring fra kundeserviceledelse, customer experience og fra konsulentverdenen.
Ifølge foromtalen rummer bogen konkrete og praktiske værktøjer, der vil kunne styrke virksomhedens arbejde med kundeservice og med kundeoplevelser generelt.
På dette link kan man læse mere samt melde sig til en gratis, onlinebaseret lancering af bogen den 29. april kl. 11:15-12:00, hvor forfatteren vil gå mere i dybden med bogens pointer.
Titel: “Herregud, det er jo bare kundeservice…”. Forfatter: Anders Rønnebech Jensen