Apple og Facebook er kommet i åben konflikt over privacy tiltag, der kan blokere for Facebooks forretningsmodel.
iPhone-producenten har nemlig introduceret en række nye privacy-tiltag. Det har fået Facebook til at beskylde Apple for at misbruge sin markedsposition.
Mandag har Facebook derfor nu lanceret en funktion, der giver iPhone-brugere mulighed for fortsat at modtage personificerede reklamer på Facebooks platforme.
Det skriver Reuters.
Ifølge nyhedsbureauet vil brugerne blive mødt af en fuldskærmsbesked, hvor brugerne får mulighed for at fortsat at få reklamer der er målrettet den enkelte bruger på trods af Apples tiltag.
Det gør Facebook for at "støtte virksomheder, der er afhængige af reklamer når frem til kunderne," lyder det fra selskabet.
”Apple har et hvert tænkeligt incitament til at bruge sin dominerende platforms-position til at gribe ind i hvordan andre apps fungerer, hvilket de regelmæssigt gør til fordel for egne apps,” har Mark Zuckerberg tidligere sagt om Apples privacy-tiltag.
Læs mere her: Krigen mellem Facebook og Apple tager til i styrke: Zuckerberg truer med retssag