Teleselskabet Telia har afleveret regnskabet for fjerde kvartal 2020.
Selskabet kommer ud med et overskud på 194 millioner kroner, og resultatet foor hele året ligger på 731 millioner kroner, hvilket ligger et par procent under resultatet for 2019.
Også serviceindtægterne er faldet gennem 2020 i forhold til det forudgående år. I alt seks procent er tallet faldet siden 2019.
”I et år uden fortilfælde, og med ændrede forudsætninger som følge af covid-19, er vores finansielle resultater tilfredsstillende," konkluderer Thomas Kjærsgaard, der er administrerende direktør i Telia Danmark.
Han mener at nedgangen i lyset af corona er absolut forventeligt.
"Vi kompenserer stort set for den indtjeningsnedgang, der naturligt følger af lukkede butikker og reduceret roamingaktivitet gennem stærk omkostningsstyring og vores fortsatte effektiviseringer."
Direktøren peger desuden på, at Telia har arbejdet med digitaliseringen af forretningen. Det er eksempelvis sket ved lanceringen af en ny webshop i slutningen af 2020.
I fjerde kvartal af 2020 aktiverede Telia 10.000 nye sim-kort, hvilket bragte den samlede kundebase op på 1.494.000 sim-kort fordelt på 1.381.000 mobilkunder og 113.000 IoT/M2M-løsninger, oplyser Telia på sin hjemmeside.