Universet for streaming-tjenester udvides hastigt, og snart er endnu en spiller klar til at bejle til de danske seere.
Det er den amerikanske mediekoncern ViacomCBS, der lancerer tjenesten Paramount+ på det danske marked 25. marts.
For en start lanceres tjenesten i USA samt Syd- og Mellemamerika 4. marts inden, at turen går til Norden.
Ifølge en pressemeddelelse vil indholdet på tjenesten bestå en af blanding af velkendte titler samt originalt indhold, ligesom man kender det fra Netflix, der er markedsledende i Danmark.
Paramount+ har været tilgængelig i Danmark siden 2017, men det har kun været via Canal Digital og YouSee.
Læs også: 2021 bliver et usædvanligt tv-år: Producenterne vil sætte fuld fokus på billedkvalitet og pris
En af de nye titler er serien 'The Offer', der beskriver skabelsen af filmklassikeren The Godfather, der ligeledes er produceret af Paramount. Selskabet oplyser, at programmerne 'Behind the Music' fra MTV og true crime-serien 'The real criminal minds' i øjeblikket er under udvikling.
Paramount+ vil fremover blive hjemsted for premiere fra Showtime-universet. Her er en serie på vej, ved navn First Ladies, der blandt andet omhandler Michelle Obama. Derudover er filmen Halo på vej, der er baseret på Xbox-spillet af samme navn.
Den nye streaming-tjeneste vil have over over 6.000 film og serieafsnit fra blandt andet filmselskabet Paramount Pictures samt TV-kanalerne CBS, Comedy Central, Nickelodeon, MTV, Showtime og Smithsonian.
Tilbage i september 2020 fortalte nordisk direktør hos ViacomCBS, Jesper Dahl, om den kommende lancering:
"Vi er rigtig glade for at udvide Paramount+ i Norden og tilføje både nyt og premium-indhold til vores eksisterende streamingtjeneste, som er attraktivt for både forbrugere og partnere. Med udvidelsen bliver vi en markant spiller på det globale streaming-marked og kan fremover sikre endnu mere underholdning til nordiske seere i alle aldre,” lød det fra Jesper Dahl.