TDC afviser nu i en pressemeddelelse blankt, at selskabet sylter kundernes sager, når de vil skifte væk til et billigere mobilselskab.
Sådan har de skarpe anklager ellers lydt fra blandt andet mobilselskabet CBB Mobil, hvor direktør Teddy Petersen mener, at over halvdelen af alle de fuldmagter, CBB sender til TDC, ikke når frem.
Ifølge TDC skyldes eventuelle manglende fuldmagter, at den faste procedure for flytning af et mobilnummer fra et selskab til et andet er svær at styre.
Problemet er ifølge TDC, at proceduren kræver en blanding af en skriftlig fuldmagt og en elektronisk sagsbehandling.
TDC stiller samtidig spørgsmålstegn ved det store antal fuldmagter, som ifølge CBB Mobil forsvinder ud i det blå.
Teleselskabet kan ikke adskille Sonofon fra CBB Mobil, så en foreløbig analyse viser, at TDC siden september har modtaget i alt 6.515 forespørgsler fra kunder, der ville flyttes fra TDC's mobilnet til Sonofon eller CBB Mobil.
Ud af de godt 6.515 forespørgsler er 307 blevet afvist med oplysninger om, at fuldmagter mangler.
Ifølge CBB Mobil er det 226 ud af 400 gange om ugen, at en fuldmagt forsvinder.
TDC vil derfor have CBB Mobil til at fremsende dokumentation for påstandene.
Det tidligere telemonopol kritiserer samtidig CBB Mobil for ikke at deltage i branchens faste forum Projektledergruppen, hvor selskaberne løbende diskuterer procedurerne for nummerflytning.
Her diskuteres det blandt andet at afskaffe kravet om fuldmagter mod at indføre stikprøver eller brugen af digital signatur.
TDC har trods afvisningen af klagen fra CBB Mobil alligevel igangsat en intern undersøgelse, som skal vise, om der findes flaskehalse i behandlingen af sager.