Schweiziske Logitech - der producerer webcams, headsets, tastaturer, mus, cover-udstyr og lignende i samme boldgade - har stor fremgang i salget under corona-krisen.
Millioner af mennesker sidder for tiden hjemme i stuerne, hvor de både professionelt og for underholdningens skyld anvender tv, webcams, spilkonsoller og computere i stor stil.
Det har fået mange mennesker til at opgradere deres udstyr til eksempelvis gaming, online-møder og den slags, hvilket Logitech nyder godt af.
Alene i fjerde kvartal er salget steget med hele 85 procent i forhold til den tilsvarende periode året før.
Topchef Bracken Darrel vurderer, at fremgangen kan fortsætte i den kommende tid - om end dog i mindre grad end i det seneste år.
Han vurderer over for Reuters, at også tiden efter corona-krisen vil byde på hjemmearbejde i stor stil - men i kombination med folk, der arbejder på kontorerne.
“Det er en stor mulighed for os til at opgradere begge steder samt til at ‘video-enable’ kontorerne,” siger han.
Hertil kommer, at der findes millioner af mennesker, der i de kommende år vil opgradere udstyr til podcasts, underholdning og lignende - ikke mindst i influencer-branchen.
Ifølge Logitech vil podcasterne - som eksempelvis kokke, makeup-folk, sangere og mange andre - have brug for at købe kameraer, mikrofoner, mus og keyboards.
Hertil kommer gamerne og mange andre.
“Jeg vil blive overrasket, hvis vi voksede 60 procent næste år. Men jeg vil sige det helt klart: Det lange sigte har et meget stort vækstpotentiale,” siger han til Reuters.
Læs også:
Logitech trodser krisen: Leverer tocifret vækstrater i seneste regnskab