Det seneste år har sat turbo på online-satsningerne hos Danmarks største supermarkedskæder Salling Group og Coop.
De to koncerner står bag kæderne Føtex, Kvickly, Bilka, Fakta og mange flere, og her har man skruet op for tilstedeværelsen online ved at ansætte langt flere medarbejdere.
Hos Coop har man tredoblet antallet af medarbejdere hos Coop Mad. Det betyder at afdelingen i dag har 300 ansatte, skriver erhvervsmediet Finans.
Læs også: Amazon i ny storsatsning: Lancerer online-apotek
Samme billede gør sig gældende hos konkurrenten Salling Group. Her har man fordoblet antallet af medarbejdere hos Bilka to go, der er koncernens online-supermarked.
"Tidligere var det nok især børnefamilier, som handlede dagligvarer online. Nu er det en bred skare af danskere, som har taget det til sig. Der er sket et hurtigt skifte i, hvor mange der benytter nethandel. Vi har derfor travlt, da vi skal være, hvor kunderne er. Så vi accelererer online," siger koncerndirektør Thor Jørgensen fra Salling Group til mediet.
Online-supermarkedet Nemlig.com har ansat 1.000 medarbejdere i løbet af de seneste 12 måneder. Alene i november fik selskabet 200 nye ansatte.
Læs også: Nemlig.com har ansat 1.000 nye medarbejdere på et år
For nyligt ansatte Coop også en ny direktør for digital i e-commerce, der netop får til opgave at udvikle selskabets tilstedeværelse online.
Det kan du læse om her: Coop ansætter ny digital direktør: Her er hans vigtigste opgave