Mandag annoncerede milliardkoncernen Boozt, at det svenske selskab vil børsnoteres i Danmark og er samtidig klar til at gå på opkøbsjagt i landet.
De kommende tre år er selskabet klar til at bruge en milliard danske kroner til at købe op blandt mindre konkurrenter i Danmark, lyder det fra selskabet over for Børsen.
Målet er at kunne udfordre den amerikanske online-gigant Amazon, og der er det afgørende med større muskler, lyder det fra topchefen.
"Det er en meget stor offensiv. Vi vil være den dominerende spiller i Norden og den største inden for vores felt, og vi kan se, at det handler om at være stor. Hvis vi skal konkurrere med de globale spillere som Amazon, skal vi have en størrelse, hvor vi er den regionale markedsleder," siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt til avisen.
Både Sampension og ATP har tidligere investeret i den svenske tøj-platform, og Boozt håber derfor på, at danske selskaber i fremtiden igen vil se en fordel i at investere i Boozt.
Læs også: Disse e-handelsfirmaer vil flest danskere anbefale til andre