Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Microsoft varsler markante ændringer i sine support-sider

Om få uger bliver flere af Microsofts support-hjemmesider rullet sammen til en forenet vidensdatabase.

Microsoft laver sjældent om på den måde, hvorpå selskabet dokumenterer, hvordan det ændrer i sin software og hvordan det understøttes.

For de brugere, hvis hverdag er afhængig af at vide, hvordan Microsoft ændrer ved de systemer, de administrerer, er det velhilset.

Men som et led i Microsofts interne omrokering af tjenester og services, følger altså et skifte i, hvordan informationer om software og software-opdateringer kommunikeres.

Det afspejler sig nu i den måde, hvorpån service-siderne for Microsoft 365, Office 365 og tilhørende administrative værktøjer samles under et tag.

Læs også: Microsoft samler en stribe sikkerhedspakker under et tag: Her er det nye ’Defender’

Ny samlet hjemmeside

Helt lavpraktisk betyder skiftet, at hjemmesiderne support.microsoft.com samt support.office.com nu smeltes sammen til en samlet supportside.

Den nye samlede supportside går i luften i de kommende uger, oplyser selskabet på sin enterprise-blog.

Skiftet vil også betyde, at eksisterende hjemmeside-links vil ændres. En given supportside, kaldet ’Knowledge Base’ eller ’KB’ hos Microsoft vil bevare sit KB-nummer, men vil altså kunne findes igennem et andet link.

Microsoft vil bestræbe sig på at gøre de enkelte ’KB’er nemmere at finde via KB-nummeret fremfor et givent link.

De nye retningslinjer for Microsofts supportsider er detaljeret her.

På sigt vil Microsoft også tilbyde delevenlige links til deling på sociale platforme som LinkedIn eller Facebook, oplyser selskabet.

Se også: Er du klar? Om tre uger skrotter Microsoft 23 udbredte løsninger - og gør 23 andre løsninger klar til pension