Smittestop-appen har været ramt af tekniske vanskeligheder, der varede godt et døgn.
Nedbruddet, der varede fra tirsdag til onsdag, er nu fikset, oplyser Sunheds- og Ældreministeriet på Twitter.
Her kommer samtidig en kort forklaring af nedbruddet, der var skyld i, at danskerne ikke kunne melde sig smittet i appen.
"I forbindelse med en tilretning af smittestops-appen, så borgere hurtigere kan melde sig smittet, har der været et nedbrud i systemet. Det har betydet, at man siden i går fra ca. kl. 12 til ca. kl. 15 i dag ikke har kunne melde sig smittet i appen. Fejlen er nu rettet," lød Twitter-beskeden fra ministeriet onsdag aften.
DR har forsøgt at få en kommentar fra Sundheds- og Ældreministeriet, som ikke ønsker at fortælle yderligere om de tekniske vanskeligheder.
I går onsdag kunne Politiken fortælle, at en række borgere ikke kunne melde sig smittet i appen. Heriblandt tidligere borgmester i København, Pia Allerslev, der forsøgte at melde sig smittet uden held.
Læs mere her: Sundhedsministeriet oplever problemer med Smittestop-app: Flere er ikke blevet advaret om smitte hos nære kontakter
"Der er modtaget en række henvendelser i supporten i sundhed.dk, hvor borgere ligesom Pia Allerslev undrer sig over, at deres nære kontakter ikke har fået besked, selvom de har meldt sig smittede i appen," skrev Sundheds- og Ældreministeriet i et skriftligt svar til avisen.