Efter et længere tilløb sætter Disney på tirsdag strøm til selskabets nye streaming-tjeneste.
Men det bliver i et hårdt presset dansk marked, lyder det nu fra Disneys nordiske chef, der forventer markant konkurrence fra danske og udenlandske konkurrenter.
“Det vil tage tid at bygge Disney+ op, og at det er et marked, som er fyldt med konkurrenter, men som vi også forventer vil vokse i de kommende år. Det ser jeg helt klart som den største udfordring,” fortæller Hans van Rijn, landechef for Norden og Baltikum i The Walt Disney Company til Børsen.
I august ramte Disney+ 60,5 millioner brugere fordelt på 17 lande.
Læs mere her: Disney+ rammer million-milepæl: Lancerer endnu en streaming-tjeneste
Men selvom den nordiske Disney-chef mener, konkurrencen er hård i Danmark, så forventer han alligevel, at markedet endnu ikke er mættet.
Samtidig understreger han, at selvom selskabet har oplevet stor interesse fra forbrugerne allerede, så er det tirsdag, at det for alvor skal vise sig, hvordan danskerne tager imod Disney+.
Prisen for den nye abonnementstjeneste lyder på 59 kroner om måneden for adgang til Disneys enorme underholdnings-katalog.
Læs også: Disney+ kommer til Danmark 15. september: Se prisen her