I alt 521 minutters mobiltelefoni til cubanske bekendte, endte med at give en Yousee-kunde en firecifret telefonregning.
En minuttakst på 16 kroner per minuts opkald til landet betød, at kundens regning for oktober og november 2019 løb op i 8.336 kroner.
For at oparbejde sig den enorme regning, har kunden forinden benyttet sig af en udlandspakke fra Yousee, som inkluderer op til 10 timers telefoni til udvalgte lande – deriblandt Cuba.
Den 1. oktober 2019 var landet dog ikke længere inkluderet i pakken, hvilket Yousee varslede til kunden. Det skriver Finans.
Det blev i december 2019 til en strid mellem teleselskabet og kunden, som 9. december indsendte en klage til Teleankenævnet over manglende varsling af de ændrede abonnementsvilkår
”Klager gør imidlertid gældende, at han ikke er blevet varslet tilstrækkeligt tydeligt om ændringerne i klagers mobilabonnement,” noterer år ankenævnet som fastslår at Yousee varslede korrekt ved at kommunikere om den nye udlandsaftale 29. august, godt en måned før ændringerne trådte i kraft.
Kunden blev gentagne gang advaret i november måned om forbrug, der oversteg både 3.000 og 4.500 kroner.
Yousee ender derfor med at få godkendt sin regning på 8.336 kroner, mens kunden ud over regning skal betale 175 kroner i gebyr til ankenævnet.