Nordjyske Bluetags har drejet nøglen om og er nu under konkursbehandling.
Selskabets fokus lå på udviklingen og salg af Bluetooth-mærker, som kan bruges til at spore og identificere forskellige objekter eller personer via en trådløs forbindelse inden for et bestemt område.
Bluetags blev især kendt på løsninger solgt til Aalborg Zoo og Tivoli, hvor selskabets produkt via et armbånd kan bruges til at finde børn, der er kommet væk fra sin familie.
I august skød en mindre del af investorerne bag selskabet penge i Bluetags, da man regnede med at finde en plan for selskabets fremtid. Den er nu endt på tegnebordet.
- Det har ikke været muligt, at finde en finansieringsmodel, der kunne blive enighed om, siger administrerende direktør Torben Vilsgaard fra Incuba Ventures, en af investorerne bag Bluetags.
I investorkredsen var Dansk Kapitalanlæg størst med en 40 procent ejerandel. Af øvrige investorer var Innfond, Vækstfonden og Innoventure.
Bluetags' direktør, Jens Ole Østergaard, ønsker ikke at udtale sig om konkursen, og det har ikke været muligt at få en kommentar fra hovedaktionæren Dansk Kapitalanlæg.
Oprindelig udviklede Bluetags mærker til kufferter, der skulle gøre det muligt at holde styr på bagagen i en lufthavn. Den strategi blev senere afløst af en satsning på sporing af personer i lufthavne.
Sidste år blev der igen skiftet spor, da Bluetags valgte at sætte sin lid til salget af Bluetooth-mærker i forlystelsesparker.