GN Audio, som står bag det danske headset-brand Jabra, kan i sit seneste kvartalsregnskab levere en vækst på hele 32 procent.
Det blæser forbi de af selskabet indhentede estimater for kvartalet, hvor analytikere forventede at se en vækst på 20,6 procent i omsætningen i forhold til samme kvartal i 2019, skriver Ritzau.
Således blev der omsat for i alt 1,94 milliarder kroner i perioden, næsten en halv milliard mere end året før, hvor resultatet landede på 1,47 milliarder kroner.
Den øgede omsætning afspejler sig i overskuddet før skat (EBITA) som stiger med over 50 procent. Driftsresultatet lyder på 408 millioner kroner mod 268 millioner i andet kvartal 2019.
Det svarer til en vækst i EBITA-marginen til 21 procent.
Virksomheden noterer i sit regnskab, at de stærke tal drives frem af en særlig stor efterspørgsel for enterprise-headset, delvist drevet af behovet for udstyr til hjemmearbejdspladser på grund af Covid-pandemien.
Omvendt oplever koncernens søstervirksomhed, GN Hearing, et styrtdyk på 54 procent i omsætningen fordi corona-krisen vanskeliggør salget af høreapparater.
Læs også: Test: Jabra har skrumpet sit headset med 20 procent - nu er Elite 75t bluetooth-kongen