I andet kvartal af 2020 blev der solgt 26 procent flere tablets end samme kvartal år før.
Det viser en ny analyse fra analysehuset Canalys.
Fremgangen kommer efter flere år med tilbagegang på tablet-markedet.
Canalys vurderer at fremgangen i det seneste kvartal skyldes, at forbrugere der skulle arbejde hjemmefra havde øget behov for en basal computer med en relativ stor skærm og en overkommelig pris, der kunne bruges til fjernarbejde, fjernundervisning og underholdning i hjemmet.
Apples iPad er størst
Den største spiller på markedet for tablets er ifølge Canalys stadigvæk Apples iPad, der sidder på 38 procent af markedet og oplevede en salgsfremgang på 19,8 procent i forhold til året før.
Det var dog Lenovo, der oplevede den største fremgang i kvartalet. Med en vækst i salget på 52,9 procent sidder Lenovo nu på 7,5 procent af markedet.
Samsung havde også stor fremgang i kvartalet. Med en årlig salgsvækst på 44,5 procent sidder den koreanske gigant nu på 18,7 procent af tablet-markedet.