Abonnementsbaserede underholdsningstjenester fik vind i sejlene, da coronakrisen bredte sig over hele verden i foråret.
Ifølge Berlingske viser Netflix seneste kvartalsregnskab, at 15,77 millioner i hele verden har tegnet Netflix-abonnement i perioden, hvilket er det dobbelte af det forventede.
Men ifølge det danske medie har ebogstjenester som Stortytel, der ejer Mofibo, og Bookmate også oplevet fremgang. Det samme er tilfældet for folkebibliotekernes gratis tjeneste Ereolen, der nærmest øjeblikkeligt gik frem med 50 procent da Danmark lukkede ned.
Den abonnementsbaserede måltidskassetjeneste Aarstiderne oplyser ligeledes til Berlingske, at den har oplevet en fremgang på 30 procent
CBS-professor Jan Damsgaard mener, at tendensen viser at krisen har påvirket mange virksomheders måde at gøre forretning på.
“Masser af teknologisk udvikling sker lige så stille, hvor man bare bliver lidt bedre og lidt dygtigere, end man plejer at være, men når der kommer en krise, så sker der det, at man får et skred, hvor retningen bliver forstærket på meget kort tid,” siger han til Berlingske.
Læs også: Dansk net-boghandel mærker stor efterspørgsel under coronakrise