Teleselskabet 3 og dets lavpris-datterselskab Oister er tæt på at kunne tælle halvanden million danske kunder.
Det fremgår af selskabets kvartalsregnskab, hvor en kundevækst på 6.000 kunder gør, at telekoncernen i alt kan bryste sig af at have 1.450.000 kunder i folden til trods for sværre corona-omstændigheder, lyder det.
”Som forventet har coronakrisen for alvor slået igennem i regnskabet for andet kvartal. Usikkerheden blandt både private forbrugere og virksomheder har betydet, at mange har sat overvejelser om nyt teleselskab på pause. Derfor er vi også glade for, at vi er lykkedes med et fint resultat trods de usædvanlige vilkår,” fortæller Morten Christiansen, CEO for 3 Skandinavien til Computerworld i en meddelelse.
I samme periode sidste år kunne teleselskabet dog prale med at have hvervet 30.000 ekstra kunder til sit netværk.
I alt er det blevet til en omsætning på 678 millioner kroner og et driftsresultat på 193 millioner kroner.
Gået i stå i forhold til nærmeste konkurrent
Teleselskabet 3 har igennem 2019 været snublende tæt på at overhale Telia i antal kunder, og dermed ikke længere være lilleputten blandt landets fire store teleaktører.
Denne trend synes at være brudt i år, hvor Telia i samme regnskabskvartal kan mønstre en kundevækst på 14.000 og sammenlagt 1.472.000 kunder i kartoteket.
Den store taber på det danske telemarked i øjeblikket er dog TDC, som igennem foråret har oplevet kundeflugt til særligt Telia og 3.