Netflix blev som ventet en af de helt store vindere under den verdensomspændende Corona-krise, som stadig har et solidt tag i dele af verden.
Alene i andet kvartal af 2020 kom 10,1 millioner nye kunder til og det til det bedste andet kvartal i selskabets historie. Omsætningen voksede med 25 procent til 6,1 milliarder dollars svarende til næsten 40 milliarder danske kroner. Det skriver Reuters.
Til gengæld dykker tilvæksten af nye kunder til en fjerdedel i tredje kvartal, forudser Netflix. I det hele taget regner Netflix med et svagere andet kvartal 2020 end i 2019 på grund af den voldsomme vækst i første kvartal af 2020.
Det var en stor skuffelse for investorerne, som havde regnet med en tilvækst i kvartalet på over det dobbelte, og det fik aktien til at dykke over 9 procent i det såkaldte eftermarked, så en Netflixaktie landede på en en pris af godt 477 dollars svarende til godt 3.100 kroner.
Netflix, der nu har omkring 193 millioner kunder over hele verden, rykker også rundt på ledelseslaget. Den hidtidige indholdschef Ted Sarandos bliver hevet op som ny med-CEO sammen med Reed Hastings, som er medstifter af Netflix. Dermed ser det ud til, at Reed Hatsings har valgt sin mulige efterfølger på posten. Hastings siger dog, at han regner med at blive i Netflix i 10 år endnu, og at de begge vil arbejde fuldtids som CEO’er.