Den amerikanske teknologi- og annoncegigant er villig til at give afkald på visse former for målrettet annoncering, for at få lukket opkøbet af sundhedstracker-virksomheden Fitbit.
Trækket vil, mildne EU-kommissionens syn på handlen, da det tidligere har udtrykt monopol-bekymring ved handlen, skriver nyhedsbureauet Reuters.
”Denne handel handler om enheder, ikke data. Vi sætter pris på at kunne samarbejde med den europæiske kommission om en tilgang, der kan imødekomme Fitbit-brugernes forventning om, at deres helsedata ikke bliver anvendt til annoncering,” siger en Google talsperson til mediet.
Med Fitbit-opkøbet vil Google få styrket sin hånd i kampen om fitness-tracker samt smartwatch-markedet, hvor virksomheder som Apple og Samsung dominerer.
Google blev i 2018 pålagt en bøde på 32 milliarder kroner af EU kommissionen for brud på den europæiske konkurrencelovgivning for at have pålagt Android-producenter at præinstallere blandt andet Googles søgemaskine på mobilerne.
Læs også: Medie: Google skal komme med bindende løfter hvis milliardkøb ikke skal gå i stå