Tilbagevendende kunder er de bedste kunder, og en abonnementsbaseret forretningsmodel er som bekendt et potentielt guldæg.
Allerbedst er det naturligvis, hvis kunderne er så glade for produktet eller service, at de fornyer deres abonnement måned efter måned eller år efter år.
Det er imidlertid, hvad mange har måttet sande gennem tiden, lettere sagt end gjort at nå så langt.
Det er emnet for Sign up – sådan skaber du en succesfuld abonnementsforretning, der er udgivet sidste år på forlaget People’s Press.
Fokus på danske forhold
Forfatteren er den danske iværksætter Andreas Dirksen, der selv har haft startet og drevet bogklub.
Derfor tager han i bogen også primært udgangspunkt i danske forhold, hvor megen international litteratur om emnet beskæftiger sig med forhold, der ikke helt let lader sig overføre til en lokal sammenhæng.
Sign Up kommer omkring en lang række emner og overvejelser af betydning for en abonnementsbaseret forretningsmodel – heriblandt prissætning samt afprøvning af ændringer i forretningsmodellen på tværs af større eller mindre dele af kundegruppen.
Titel: Sign up – sådan skaber du en succesfuld abonnementsforretning. Forfatter: Andreas Dirksen.