Coca-Cola gør klar til en stor modernisering af selskabets it-systemer.
I den kommende tid vil selskabet flytte en væsentlig del af systemerne ud med Microsofts systemer, som hele Coca-Cola-koncernen med omkring 700.000 medarbejdere nu vil satse på de i kommende fem år.
Det er resultatet af en ny kontrakt, som de to selskaber netop har indgået.
Den betyder, at Coca-Cola-koncernen nu vil implementere Teams, Microsoft 365 og Dynamics 365, ligesom koncernen vil begynde at standardisere hele it-infrastrukturen i cloud-platformen Azure.
Coca-Cola meddeler, at Microsoft-systemerne vil erstatte selskabets nuværende it-setup, der består af ‘uensartede og fragmenterede systemer.’
“Disse [nye, red] platforme vil levere relevante og personaliserede brugeroplevelser gennem hele organisationen,” lyder det fra Coca-Cola.
Med i ordren følger også Dynamics 365 Customer Service, Power Platformen og Microsoft Teams til samtlige medarbejdere.
Coca-Cola har ikke mindst kig på de AI-funktioner, der følger med i Dynamics 365.
Det er ideen, at selskabet vil anvende disse funktioner til at levere realtids-data til eksempelvis call centre, så de løbende kan følge dagens gang og deres medarbejderes performance, emner, der bliver ringet ind om og lignende.
Ideen er at skabe det, som Coca-Cola kalder for et ‘ægte 360-graders kunde- og forretnings-overblik, der forener processer og leverer analyser om fremtiden, så ansatte bliver i stand til at træffe proaktive beslutninger.”
Det fremgår ikke, hvor meget ordren er værd.
Coca-Cola meddelte fornylig, at selskabet - der har hovedkvarter i Atlanta i USA - var i gang med en strategisk gennemgang, der blandt skulle sikre, at investeringer bliver omdirigeret til de områder, hvor de giver størst værdi.