Supermarkeds-koncernen Salling Group gør klar til at investere en halv milliard kroner på en stor onlinesatsning, der skal udfordre ikke mindst Nemlig.com, skriver Børsen.
Salling Group står bag Bilka, Føtex og Netto, og ifølge avisen vil selskabet investere i nye onlineplatforme til både Føtes og Bilka.
Selskabet vil blandt andet indføre et såkaldt køb og hent-koncept hos Føtex, mens Bilka-konceptet skal udbredes til hele landet via særlige containere, der skal placeres langt fra Bilka-varehuse, hvor kunder skal kunne de fødevarer, som de har købt i Bilka på nettet.
“Jeg synes godt, at vi kan bruge ordet gamechanger. Det er en kæmpe satsning og en af vores allerstørste i hele koncernen. Onlinesalg af fødevarer kommer til at være en nøglesten i vores fremtidige strategi,” siger Thor Jørgensen, der er direktør for e-commerce i Salling Group og kædedirektør for Føtex, til avisen.
Læs også:
Tech fra toppen: Salling Groups CIO Alan Jensen har gennemført en kæmpe ERP-transformation
Netto går ind på online-markedet: Åbner nyt online-supermarked med fast abonnement