Kinesiske Huawei kæmper med næb og kløer for at modvirke de negative konsekvenser af de senere års ballade, hvor selskabet af USA er blevet beskyldt for at fremme kinesiske interesser og for alvor er kommet i orkanens øje i mange lande, der er ved at udbygge 5G-netværk.
Og Huawei er klar til at bruge rigtigt mange penge på at fortælle sin side af historien.
Ifølge mediet Politico har Huawei indgået en branding-kontrakt af de helt store med det britiske medie-bureau Wavemaker.
Kontrakten er ifølge mediet på 350 millioner dollar - 2,3 milliarder kroner.
Det gør Huawei til et af de selskaber, der lige nu investerer flest penge i hele verden på annoncer.
Ifølge Politico giver kontrakten et sjældent indblik i de midler, som Huawei er klar til at kaste ind i public affairs og marketing rundt omkring i verden.
Kontrakten giver Wavemaker mulighed for at spendere de 2,3 milliarder kroner på marketing af Huaweis produkter i 65 markeder i verden - inklusive Europa.
Wavemaker er blandt de helt store mediebureaer med kunder som L’Oreal, GSK og Adidas. Men ingen af deres marketing-budgetter når i nærheden af de summer, som Huawei nu vil lægge på bordet.
“Huawei er blandt vores tre største klienter og vil efter alt at dømme blive vores største klient ved udgangen af 2019,” lyder det fra Wavamaker ifølge mediet.