Webhosting-selskabet UnoEuro dropper sit gamle navn til fordel for et nyere og mere simpelt, nemlig Simply.com.
Det sker i erkendelsen af, at UnoEuro måske nok ikke er det bedste navn i webhosting-branchen.
I hvert fald meddeler selskabet, at det ‘tager konsekvensen af, at det trods en stor kundebase har et navn, som de færreste kan huske, udtale eller stave til,’ lyder det fra UnoEuro.
Selskabet hører sammen med andre brands som Scannet og DanDomain under den danske webhosting-kæmpe Zitcom, der i sommer også i gangsatte et navneskifte til Team.blue.
Det kan du læse mere om her: Danske Zitcom bliver del af hosting-mastodont efter kæmpefusion: Her er topchefens plan for selskabet.
UnoEuro oplyser, at selskabet har mere end 150.000 kunder i sin kundedatabase.
“Igennem 15 år har vi arbejdet benhårdt for at gøre det rigtige for vores kunder, for vores produkt og for vores platform. Nu er det på tide at gøre det rigtige for vores brand – nemlig at skifte navn,” siger CTO Tom Sommer, der var med til at grundlægge virksomheden.
Webhosting-branchen har ikke mindst i Danmark i årevis været i gang med en stor konsolideringsbølge, der har været præget af masser af opkøb og fusioner.
UnoEuro meddeler, at det nye domæne, Simply.com, er særdeles kostbart, og at det er blevet erhvervet via et søsterselskab i Team.blue.
“ Simply-navnet passer godt til vores filosofi om at tilbyde velfungerende og moderne hosting, der er let tilgængeligt og ikke koster en formue”, meddeler Tom Sommer.“