Istedet bliver selskabet nu ‘rebrandet’, som det hedder, til Stibo DX, som altså bliver selskabets navn fremover.
Navnet kommer ikke ud af det blå, for CCI er ejet af Stibo-koncernen, der foruden CCI også tæller Stibo Systems, Stibo Graphic, Stibo Complete samt Stibo Ejendomme. Hertil kommer en række underliggende selskaber.
Moderselskabet Stibo Holding beskæftiger således sammenlagt omkring 1.000 medarbejdere. Selskaberne omsætter sammenlagt for et par milliarder kroner.
”Familierelationen til Stibo er et stadigt vigtigere forretningsparameter for os. Vi er en del af en fondsejet koncern med en høj solvens og en 225 år lang historie. Vores kunder, og markedet generelt, lægger stor vægt på, at vi har en stærk ejer. Det giver os mulighed for at holde et langsigtet fokus på innovation, kunderelationer og vores forretning generelt,” meddeler Dan Korsgaard, CEO i Stibo DX.
DX står for ‘digital experiences,’ meddeler selskabet.
CCI/Stibo DX har specialiseret sig i levering af redaktionel software til medievirksomheder. Selskabet har kontorer i Norge, Tyskland, USA og Bangladesh og hovedkontor i Aarhus.
Stibo DX’s omsætning er faldet løbende over de seneste år. Selskabet omsatte i seneste regnskabsår for 157 millioner kroner, hvilket var en nedgang på 2,44 procent i forhold til året før.
Indtjeningen faldt tilsvarende med 21 procent til 8,4 millioner kroner, viser regnskabet, som du finder her.
Men det vender nu, lyder det fra selskabet.
“I nuværende regnskabsår forventer CCI at øge sin omsætning med cirka 25 procent,” lyder det fra Aarhus.
“Væksten drives af virksomhedens nyeste softwareplatform CUE. Blandt de seneste ordrer er CUE-installationer til The Economist, det store polske tv-selskab TVN samt ikke færre end fem af Tysklands største mediehuse: Handelsblatt Media Group, Der Tagesspiegel, BNN, NOZ, og Verlagsgruppe Ippen. Alle har valgt CUE som platform for deres digitale transformation.”
Læs også: