Forum: CMS-debat skal være leverandør-fri

Janus Boye fra konsulent-huset Boye IT har taget initiativ til et nyt mødested for brugere af content management-systemer (CMS). Hidtil har debatten været styret af leverandørerne. Nu skal kunderne have ordet, mener han.

I al stilhed har Janus Boye fra Boye IT lanceret et Content Management Forum på nettet, der skal gøre det lettere for virksomheder at dele erfaringer og få ny viden om content management.

Janus Boye blev ifølge eget udsagn opfordret til at lave forummet, efter han i foråret holdt en række uformelle erfa-møder mellem virksomheder som TDC, Mærsk Sealand og Kilroy, som alle har modtaget rådgivning om content management fra Boye IT.

- Debatten har hidtil været meget præget af leverandører eller konsulenter, der sælger bestemte systemer. Det er dem, som har afholdt konferencer, kurser og seminarer og så videre ? men det har altid handlet om salg i sidste ende, siger Janus Boye.

Tidligt ind i it-verdenen

Den 25-årige Janus Boye kom tidligt ind i it-verdenen og rejste allerede som 18-årig Europa tyndt som content management-sælger for internationale firmaer.

Det seneste halvandet år har han ernæret sig som uvildig rådgiver om CMS-systemer herhjemme og har tre ansatte i Boye IT.

Nu vil han også forsøge at tjene penge via webportalen og de tilknyttede erfagrupper og kurser.

En virksomhed betaler mellem 6.000 kroner og 7.500 kroner om året for medlemskab. Det inkluderer fire årlige erfa-møder, som afholdes på skift hos medlemsvirksomheder. Content Management Forum står for den praktiske organisering af møderne.

- Vi har allerede 15 virksomheder tilmeldt, og det er jeg positivt overrasket over, siger han.

Der vil dog også blive plads til leverandørerne ved et femte årligt møde, hvor de vil få lov at præsentere sig. De kan desuden blive optaget på webstedets leverandørliste.

- De får ikke lov at sidde med i erfa-grupperne, men de laver jo en masse innovation og skal have lov at være med ? tingene skal bare adskilles, siger Janus Boye.

Han vurderer det årlige marked for content management-systemer til at løbe op i over 50 millioner kroner herhjemme, når det alene gælder software. Når konsulentydelserne lægges til, skal det tredobbelte beløb lægges oven i.

Men meget afhænger af, hvordan man definerer content management, og for Janus Boye er det alt, der handler om at styre indhold.

- Og hvis du så begynder at tælle virksomheder som CCI og Saxotech, som mest er kendt for deres systemer til print med, så skal der lægges mindst 150 millioner kroner oven i, siger han.

Relevant link

Content Management Forum




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere