I al stilhed har Janus Boye fra Boye IT lanceret et Content Management Forum på nettet, der skal gøre det lettere for virksomheder at dele erfaringer og få ny viden om content management.
Janus Boye blev ifølge eget udsagn opfordret til at lave forummet, efter han i foråret holdt en række uformelle erfa-møder mellem virksomheder som TDC, Mærsk Sealand og Kilroy, som alle har modtaget rådgivning om content management fra Boye IT.
- Debatten har hidtil været meget præget af leverandører eller konsulenter, der sælger bestemte systemer. Det er dem, som har afholdt konferencer, kurser og seminarer og så videre ? men det har altid handlet om salg i sidste ende, siger Janus Boye.
Tidligt ind i it-verdenen
Den 25-årige Janus Boye kom tidligt ind i it-verdenen og rejste allerede som 18-årig Europa tyndt som content management-sælger for internationale firmaer.
Det seneste halvandet år har han ernæret sig som uvildig rådgiver om CMS-systemer herhjemme og har tre ansatte i Boye IT.
Nu vil han også forsøge at tjene penge via webportalen og de tilknyttede erfagrupper og kurser.
En virksomhed betaler mellem 6.000 kroner og 7.500 kroner om året for medlemskab. Det inkluderer fire årlige erfa-møder, som afholdes på skift hos medlemsvirksomheder. Content Management Forum står for den praktiske organisering af møderne.
- Vi har allerede 15 virksomheder tilmeldt, og det er jeg positivt overrasket over, siger han.
Der vil dog også blive plads til leverandørerne ved et femte årligt møde, hvor de vil få lov at præsentere sig. De kan desuden blive optaget på webstedets leverandørliste.
- De får ikke lov at sidde med i erfa-grupperne, men de laver jo en masse innovation og skal have lov at være med ? tingene skal bare adskilles, siger Janus Boye.
Han vurderer det årlige marked for content management-systemer til at løbe op i over 50 millioner kroner herhjemme, når det alene gælder software. Når konsulentydelserne lægges til, skal det tredobbelte beløb lægges oven i.
Men meget afhænger af, hvordan man definerer content management, og for Janus Boye er det alt, der handler om at styre indhold.
- Og hvis du så begynder at tælle virksomheder som CCI og Saxotech, som mest er kendt for deres systemer til print med, så skal der lægges mindst 150 millioner kroner oven i, siger han.
Relevant link