Nordeas kunder er mindre tilfredse med deres mobil- og netbank end kunder hos konkurrenterne, viser en ny måling fra Voxmeter, skriver Børsen.
Ifølge avisen skal årsagen til det muligvis findes i, at et stortstilet nyt it-projekt om at etablere en ny kernebankplatform er forsinket.
Således er det kun to af it-projektets 16 opsatte mål, som indtil videre er blevet indfriet.
Lars Krull, der er seniorrådgiver på Aalborg Universitet, mener, at det er sandsynligt, at der er sammenhæng mellem de to ting
"Nordea har ikke fokuseret på it. Det har de ikke gjort, i tiltro til at de har fokuseret på deres store projekt, der skulle løse deres it-problemer for dem," siger Lars Krull til Børsen.
Projektet skulle være færdig i 2019, men for nylig kunne Børsen fortælle, at Nordea havde udskudt projektet til 2020.
Systemet er leveret af software-selskabet Temenos og har været under udvikling siden 2016. Det menes at den samlede regning for systemet løber op i ni milliarder dollar.