Der rapporteres om korte køer foran Apple-forretningerne i Kina, da den nyeste iPhone-model blev lanceret sidste måned.
I november faldt antallet af iPhones, der blev sendt til Kina, med 35 procent i forhold til samme periode sidste år.
Det skriver nyhedsbureauet Reuters, på baggrund af en rapport fra Credit Suisse.
Den verserende handelskrig mellem Kina og USA, hvor landene skiftevis har pålagt hinanden straftold på tonsvis af produkter, ser ud til at have ramt Apple og lagt en dæmper på kinesernes begejstring for at investere i den nye iPhone 11.
Da den nye telefon blev lanceret i november, måtte de kinesiske forbrugere betale mellem 10,5 og 12,5 procent mere for iPhone 11 Pro og Pro Max sammenlignet med priserne i USA, skriver mediet.
I årets tredje kvartal sank Apples markedsandel i Kina på smartphone-markedet fra syv til 5 procent.
Samtidig havde kinesiske Huawei medvind på hjemmemarkedet, hvor selskabet opnåede en rekordhøj markedsandel på 42 procent.