Det store hackerangreb, der ramte Demant 3. september, fik virksomheden til at sadle helt om i løbet af ganske få timer, hvor der blev indført helt nye målsætninger og fokus, fortæller selskabets direktør, Søren Nielsen til Ritzau.
Han fortæller, at Demant omgående lukkede ned og skiftede fra at være ekstrovert til at være introvert.
“Man ændrer simpelt hen virksomhedens mission, mål og fokus i en periode. Det vigtige har været, at vores egen organisation hele tiden vidste, hvor vi stod, vidste hvad vi kunne sige, og hvad vi desværre ikke kunne sige. Man skal være helt sikker på, at kommunikationen er konsistent, for der opstår ekstremt let rygter,” siger han.
Søren Nielsen peger på, at prioriteringen af sager har været meget vigtig i perioden, hvor vækstplaner og markedsføring og lignende har været lagt helt på hylden, og hvor forretningen et langt stykke hen ad vejen har skullet drives analogt.
Demant meddelte for få dage siden, at selskabet omsider var på højkant efter angrebet, der har kostet selskabet mere end en halv milliard kroner.
Det kan du læse mere om her: Demant igen på højkant seks uger efter kæmpe hacker-angreb: “It-infrastruktur er nu normaliseret”
Læs også:
Demant-direktør nægter at svare på vigtige spørgsmål om hackerangreb: “Det kommenterer vi ikke på”