Fysiske legetøjsbutikker har en stor fremtid foran sig. Det mener Jacob Risgaard - medstifter af webbutikken Coolshop og en af mændene bag det nye franchisekoncept inden for legetøjsbutikker Kids Coolshop.
Ifølge Børsen vil Kids Coolshop åbne fem nye butikker inden nytår. Dermed vil der være 19 butikker i kæden, og så er selskabets mål om cirka 20 butikker i Danmark nået.
Jacob Risgaard ser en fremtid for sig, hvor kunderne gerne vil køre hen til en butik for at få det, han kalder “den rigtige oplevelse”.
Det på trods af generel tilbagegang på detailmarkedet og hårde tider for legetøjsbutikker især illustreret af Top-Toys kollaps sidste år.
Coolshop var stærkt interesseret i at overtage de store Toys "R" Us-lejemål på over 1.000 kvadratmeter efter Top-Toys konkurs, fordi de passede godt til Kids Coolshop-konceptet.
Det kan du læse mere om her:
Her er Coolshop-stifter Jacob Risgaards planer med boet efter Top-Toy: På jagt efter de allerstørste butikker på mere end 1.000 kvadratmeter
I stedet blev det som bekendt Salling Group, som overtog hele Top-Toy inklusiv Fætter BR-konceptet.
Franchise-konceptet er afgørende for succes
Jacob Risgaard mener, at franchisekonceptet er helt afgørende for succes, for på den måde møder kunderne chefen for butikken og ikke en tyggegummityggende 17-årig, som er mest optaget af at opdatere sin Facebook-profil.
Jacob Risgaard siger også til Børsen, at selskabets overskud på 9 millioner kroner sidste år især skyldes, at Kids Coolshop har sammensat vareudbuddet efter børnenes ønsker i modsætning til konkurrenterne.
"De har siddet som indkøbere og lavet et katalog, der fortalte børnene, hvad de kunne lege med. Vi gjorde det modsatte. Vi lod børnene fortælle os, hvad de ville lege med," siger han til Børsen.