Verdens største sociale medie har allerede bredt sig udover den finansielle verden, men nu tager Facebook tilsyneladende kampen op mod smartphone-producenterne.
Ifølge det amerikanske medie CNBC, har Facebook indledt et samarbejde med solbrilleproducenten Ray-Ban.
De to virksomheder skal udvikle et par digitale biller og projektet går under navnet Orion.
Læs også: Her er Intels nye 'smart glasses' - har droppet kameraet og indbygget en lille laser-projektor
Facebook vil angiveligt udvikle et par augmented-reality briller, der altså i fremtiden skal kunne erstate din telefon.
Men projektet har lange udsigter. Facebook regner ikke med at præsentere noget før 2023 eller endda 2025, lyder det fra kilder tæt på processen.
Facebook er langt fra den første virksomhed, der har arbejdet på intelligente briller. De fleste kender formentlig Googles forsøg på et sæt briller med en indbygget skræm.
Derudover kom det frem i 2016, at Apple også arbejde på et lignende projekt.
Læs også: Hemmeligt Apple-projekt: Vil producere digitale briller
Det er dog ikke gået lige godt med de digitale brille-projkter tidligere. Google havde i lang tid en klar vision om at storsælge af sine digitale briller til private forbrugere.
Selskabet fik dog knald på brillen med beskyldninger om, at Google Glasses med et indbygget kamera var intimiderende i privatsfæren, og designet var klodset.