Det bliver en slem skuffelse hvis Danmarks nye streaming-tjeneste for podcasts Podimo får mindre end en kvart million abbonenter.
Det fortæller en af stifterne, den kendte it-iværksætter Morten Strunge, til Politiken.
250.000 abbonnenter er altså ambitionen, hvis Podimo skal blive en succes for Mofibo-stifteren. Og vejen derhen er tilsyneladende simpel for Morten Strunge.
"Det gør man ved at skabe en masse indhold, som folk ikke kan leve uden. Og ved at skabe en platform, der er så god, at folk ikke kan leve uden den," siger han til avisen.
Læs også: Netflix taber kunder i USA for første gang i otte år: Planlægger nyt billigt abonnement
De fremtidige abonnenter kommer til at betale 39 kroner om måneden for et abonnement. Det betyder dermed, at hvis alle 250.000 bliver betalende abboneneter, kan Strunge se frem til en indtjening på knap 10 millioner kroner.
Til Politiken fortæller den danske iværksætter, at Podimo "for alt i verden" ikke må blive endnu et lille nichemedie med 20.000 abonnenter.
Ingen danske medier har i dag 250.000 abbonnenter og til sammenligning har 39 procent af de danske forbrugere et Netflix abonnement ifølge Gallup. Hvis tallene fra Gallup holder vand, svarer det til omkring 2,2 millioner abonnenter i Danmark.
Læs også: Onfone-stifter scorer kassen igen: Sælger Mofibo til svensk konkurrent for trecifret million-beløb
Podimo har allerede fået 37 millioner kroner fra den danske venturefond Heartcore Capital.
Morten Strunge står bag selskaber som Onfone, Plenti og den digitale streamingtjeneste for bøger Mofibo.
Sidstnævnte solgt han i 2016 for et trecifret millionbeløb til den svenske konkurrent Storytel. På det tidspunkt havde tjenesten 40.000 brugere.