Supermarkedskæmpen Salling Group sigter efter at kunne sætte sig på hele 35 procent af det danske onlinemarked.
Selskabet åbner nu ifølge Børsen et stort central-lager og investerer et større tocifret millonbeløb i udvikling og lancering af en ny online-platform til Netto.
Det er ambitionen, at det onlinebaserede Netto-supermarked med navnet Fillop skal hente 50.000 faste onlinekunder allerede det første år i luften på salg af basisvarer som mel, tandpasta, toiletpapir og lignende.
Fillop bliver en abonnements-ordning, hvor kunderne automatisk får leveret basisvarerne på et løbende abonnement til 29 kroner per levering.
Konkurrenterne hos Nemlig.com har ifølge avisen mere end 11.000 forskellige varer på hylderne. Fillop får kun 1.500.
“Vi vil gerne ramme behovet for en anden type onlinehandel, som kunderne ikke kan få i dag, hvor de slipper for at slæbe alle de tunge og kedelige varer hjem og samtidig undgår at løbe tør," siger kommerciel direktør i Netto, Martin Hasgard Olesen, til avisen.
Salling Group står også bag ‘Bilka to go.’
Læs også:
Innovationsdirektør Anne-Sofie Nielsen færdig hos Nemlig.com efter syv måneder på posten
Nemlig.com stormer frem efter nyt online-sats: "Det er gået rigtig godt”
Nemlig.com skifter ud i topledelsen med omfattende rokade: Her er selskabets nye CIO