DSB’s billetautomater og digitale billetsalgs-systemer igen oppe at køre efter en hård weekend, hvor en stor del af systemerne søndag blev lagt ned.
DSB’s pressevagt oplyser til Ritzau, at systemerne gik ned på grund af et DDoS-angreb, hvor der pludselig blev sendt så mange henvendelser til DSB’s billet-servere, at systemet ikke kunne følge med.
Ifølge pressevagten var systemerne oppe at køre igen ved midnatstid natten til mandag, hvilket jo betød, at systemerne igen var klar til rykket mandag morgen.
I den noget mindre skala måtte også DSB’s øverste it-chef, CIO Michael Moesgaard opleve det frustrerende at blive hacket.
Han meddelte i sidste uge på LinkedIn, at hans LinkedIn-konto var blevet hacket.
“Det betød desværre, at der blev sendt beskeder ud til jer i mit navn med et link, [som] jeg håber, [at] du ikke fik trykket på,” skrev han på LinkedIn.
“Det er ikke sjovt at blive hacket., Jeg håber ikke, at det har forvoldt jer for stor ulejlighed,” skriver han.
Michael Moesgaards LinkedIn-profil er i skrivende stund blevet fjernet helt og er i øjeblikket ikke synlig på LinkedIn.
Læs også: