Blot få måneder efter børsnoteringen i maj fyrer Uber 400 medarbejdere verden over.
Alle fyringerne sker i selskabets marketingteam, og afskedigelserne sker med henblik på at strømline selskabets aktiviteter.
Det skriver New York Times.
Før fyringerne bestod Ubers marketingteam af mere end 1.200 ansatte, og det er dermed omkring en tredjedel af marketingmedarbejderne, der bliver fyret.
Læs også: Først vandt Uber appelsag i London: Nu vil tjenesten tilbage til Danmark
I alt beskæftiger Uber omkring 25.000 ansatte, og fyringerne vil ramme marketingansatte over hele verden, men det er ikke alle 75 Uber-kontorer med marketingansatte, som bliver ramt, ifølge New York Times.
Avisen har kendskab til fyringerne, da den har set en intern meddelelse fra Ubers kommunikationsdirektør, Jill Hazelbaker.
Uber ønsker ikke at kommentere fyringerne over for New York Times.
Tre bestyrelsesmedlemmer har desuden forladt den amerikanske samkørselstjeneste siden børsnoteringen i maj.
Læs også: Ubers elcykler triller ind i Europa