Microsoft vil også byde ind på det kommende marked for online streaming af spil med tjenesten xCloud.
Deres tilgang til, hvordan den cloud-baserede løsning vil fungere, vil dog ikke bestå af til formålet særligt udviklede komponenter eller dedikeret server-harware.
Den vil bestå af Xbox One S konsoller. Masser af dem.
Det åbenbarer selskabet i et video-interview med amerikanske Forbes, hvor selskabets VP for gaming, Kareem Choudhry, giver et blik ind i, hvordan xCloud-hardwaren ser ud.
Her viser Microsoft-chefen, hvordan selskabets cloud-satsning er bygget op omkring præcis de samme komponenter, som i dag findes i en Xbox One S.
Det er lykkedes selskabet at klemme otte printplader fra regulære Xbox-maskiner ned i et såkaldt ’2U’ kabinet, sammen med den nødvendige køling samt netværk- og strømtilslutning.
”Når du streamer fra Xcloud, vil det være denne hardware, du afvikler det fra. Det her er komplet konsol og de spil, der er designede til platformen kører med 100 procents kompatibilitet på denne her hardware,” forsikrer Kareem Choudry.
Det vil alstså være internetopkoblede Xbox maskiner, som skal drive tjenesten frem, når Microsoft xCloud går i luften til oktober.
Du kan ved selvsyn se hardwaren i aktion i videointerviewet nedenunder.