Den danske softwarevirksomhed Mono Solutions er blevet opkøbt for et trecifret millionbeløb af Bauer Media Group, der er Europas største privatejede mediekoncern.
Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.
"Vi har fundet det perfekte match med Bauer. Vores visioner går hånd i hånd, og dette samarbejde vil i høj grad komme vores eksisterende partnere og deres kunder til gode ved at styrke vores evne til at drive innovation til markedet hurtigere end nogensinde før," lyder det fra Louise Lachmann, medstifter og CEO i Mono Solutions.
Læs også: ATP og PFA køber sig ind i to danske online-kasinoer
Mono Solutions leverer en platform målrettet små og mellemstore virksomheder, der selv vil bygge deres egen hjemmeside.
I 2011 lancerede Mono Solutions en partnerstrategi og samarbejder i dag med en række medievirksomheder og teleselskaber. Mere end 95% af omsætningen kommer i dag via salg til partnere i udlandet.
Det danske softwareselskab oplyser, at det har flere hundredtusinder abonnementer på tværs af forskellige digitale marketing-løsninger.
Netop marketingservices til SMV-segmentet er en del af en ny forretningssatsning hos det danske selskabs nye ejere.
"Monos styrke i markedet er drevet af den perfekte kombination af ledende teknologi og fremragende service, som udmønter sig i skalerbare marketingløsninger af høj kvalitet for små virksomheder," lyder det fra Bauer Medias COO, Veit Dengler, i pressemeddelelsen, der fortsætter:
"Vores nyligt etablerede forretningsområde indenfor SMV-services vil i høj grad kunne drage fordel af Monos ekspertise og position i markedet. Vi ser frem til at arbejde sammen og lære af hinanden,"
De tre stiftere af Mono Solutions Louise Lachmann (CEO), David Westmark Højelsen (CTO) og René Hedegaard Petersen (CCO) fortsætter i deres nuværende stillinger.
Detaljer omkring handlen er ikke offentliggjort.