Artikel top billede

Google arbejder på ny Chrome-funktion: Fjerner ‘tunge’ annoncer, der bruger for mange ressourcer

Google pønser på at indføre en ny funktion i den meget populære Chrome-browser, som simpelthen fjerner de annoncer, der tynger browseroplevelsen og gør nettet sløvt.

Udviklerne bag Googles Chrome-browser arbejder ihærdigt på at kunne tilføje en ny funktion, som kan eliminere de irriterende annoncer, der gør browseroplevelsen trist og tung. Det skriver 9to5google.com

Funktionen, som jo er en ny slags ad blocker, går specifikt efter at blokere for de annoncer, der bruger betydelige mængder netværks- eller CPU-ressourcer.

Google kalder dem for ‘heavy adds’, og annoncerne vil bliver erstattet med en notits om, at de er fjernet af Google samt et link til yderligere information.

Google-udviklerne beskriver selv således, hvornår funktionen vil træde i kraft:

“This intervention unloads ads that are in the .1% of bandwidth usage,
.1% of CPU usage per minute, and .1% of overall CPU time. The current
numbers are 4MB network and 60 seconds CPU, but may be changed as more data is available.”

Google-udviklerne skriver ikke noget om, hvornår funktionen bliver tilgængelig.

9to5google.com noterer også, at der ikke er nogen som helst garanti for, at ad blockeren når længere end til tegnebrættet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere