I mange lande er internettet langt fra en ligeså stor selvfølge som herhjemme.
Den mangelvare er en del af forretningsgrundlaget for den danske virksomhed Bluetown.
Selskabet blev etableret i 2012 og har udviklet en modulær internetløsning, der kan tilpasses forskellige miljøer og landskaber.
Eksempelvis kan internetmasterne drives af solpaneler og batteri i de tilfælde, hvor en fast strømkilde ikke er tilgængelig.
Bluetown har vundet fem projekter, som venter på at blive ført ud i livet - men for at kunne gøre det, mangler der penge.
Det skriver Finans.
"Lige nu har Bluetown bare ikke pengene til at realisere det her store potentiale, og det er årsagen til, at vi nu prøver at hente flere penge til selskabet," lyder det fra Lars Kolind, der er storaktionær og næstformand i Bluetowns bestyrelse, til Finans.
Lars Kolin vil sammen med andre medlemmer af bestyrelsen selv investere 40 millioner kroner i selskabet, mens de 60 millioner kroner skal komme fra eksisterede kapitalejere og nye investorer.
Lars Kolind har udover Bluetown investeringer i selskaber som Spiir, Impero, YouNoodle, Conferize, Tixibot og Cybot.
Læs også: Dansk rigmand siger farvel til 51 millioner kroner efter fejlslagent it-salg
Han bemærker, at selskabet godt kunne bruge flere penge, men at 100 millioner kroner er en god "milepæl".
I de seneste tre år har det samlede nettounderskud hos Bluetown været på omkring 140 millioner kroner. Det skal der ændres på, når selskabet kan få begyndt eksekveringen af de planlagte projekter.
46 procent af verdens befolkning har ikke adgang til internet ifølge tal fra International Telecommunication Unioin - en specialiseret enhed under FN.
Læs også: Investor om dansk tele-firma: Vi kan blive solgt til Google eller Microsoft