Artikel top billede

Danske virksomheder bliver ramt af Facebooks nye annonceregler

Alle annoncer der lugter det mindste af politik, vil nu blive stemplet som politiske af Facebook, og det vil ramme mange danske virksomheder.

Sagen om russisk påvirkning af det amerikanske præsidentvalg i 2016 er medvirkende til, at Facebook nu også strammer sine annonecregler herhjemme før den danske valgkamp. Det skriver erhvervsmediet Finans.

Konsekvensen af de nye regler er, at mange danske virksomheder nu vil opleve, at deres annoncer bliver stemplet som politiske, hvis de eksempelvis handler om csr-tiltag eller på andre måder lugter det mindste af politik.

Når annoncerne bliver stemplet som politiske betyder det, at Facebook vil offentliggøre en række data om annonce-kampagnen. Blandt andet hvor mange penge virksomhederme har brugt på kampagnen samt hvem reklamen er rettet mod. Samtidig vil annoncen også blive gjort tilgængelig for alle i Facebooks helt nye danske annonce-arkiv.

”Det kommer nok bag på mange virksomheder, at de her regler rammer alle, som indrykker annoncer med et politisk og samfundsmæssigt tilsnit. For eksempel bæredygtighed eller transport. Så skal vi registrere det, og alle de annoncer vil være synlige i et annoncearkiv," siger Martin Ruby, chef for public policy hos Facebook i Norden og Benelux, til Finans.

Læs også: Mark Zuckerberg har en ny vild plan, og den kan forandre Facebook for altid




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere