Facebook søger ny landechef for den danske forretning. I et nyt jobopslag leder selskabet efter en ny ‘country director, Denmark’.
Jobopslaget er kategoriseret under ‘sales & marketing.’
Det fremgår, at selskabet er på udkig efter en chef af ‘højeste kaliber’ til at lede Facebooks forretning i Danmark.
‘Lederens skal være spydspids i selskabets strategiske relationer med globale brands, agenturer og partnere for Facebooks annoncerings-platform,” hedder det i jobopslaget.
Desuden skal den nye chef ‘udvikle forretningens økosystem omkring Facebook i Danmark.’
Skal have erfaring
Facebook lægger ikke skjul på, at selskabet er på udkig efter en absolut topprofil til stillingen.
Facebook forlanger, at man for at komme i betragtning allerede har erfaring som landechef med dokumenteret erfaring med at ‘planlægge og mobilisere store teams med henblik på at forbedre organisationer,”
som det hedder.
Desuden skal man have mere end 15 års relevant salgs-erfaring.
Facebook ser iøvrigt gerne, at den nye landechef allerede har opbygget et ‘omdømme som thought leader’ med erfaring i at ‘drive store, komplekse forretninger.’
Desuden ser Facebook gerne, at den pågældende kommende topchef allerede har opbygget ‘høj anseelse som topchef.’
Det er således et ønske, at den kommende topchef har mindst en MBA fra et top-universitet, hedder det.
Den nye landechef vil få kontor i København.
Den nye country manager skal afløse Daniel Käfer, der har været dansk landechef i de seneste godt fire år.
Han meddeler i dette LinkedIn-opslag, at han stopper for at tage en pause for sig selv og sin familie. Han vil nu blandt andet skrive en bog om digital transformation, meddeler han.
Du finder hele jobopslaget fra Facebook her.