Om få måneder fejrer et af Danmarks største it-selskaber, NNIT, 25 års fødselsdag.
For i juni 1994 lagde Novo Nordisk sine it-aktiviteter ud i en selvstændig afdeling ved navn Novo Nordisk IT, som vi i dag kender som NNIT.
I dag er selskabet Danmarks tredjestørste it-service leverandører med omkring 3.300 ansatte.
Samtidig har selskabet de seneste år gennemført en omfattende globalisering med kontorer med 300 ansatte i Prag, 300 på Filippinerne og hele 900 ansatte i Kina.
Hvad betyder globaliseringen af for et traditionelt dansk firma med hovedkontor i Søborg? Det har Tech fra Toppen spurgt denne episodes gæst, NNIT's CTO, Jens Maagø, om.
I denne episode kan du høre om:
- NNIT's løbende udskilning fra Novo Nordisk til et selvstændigt selskab.
- Hvordan globaliseringen af selskabet ansatte, lokationer og kunder er sket - og hvad det har betydet for selskabets kultur.
- Hvem der er NNIT's konkurrenter i dag - og hvordan Jens Maagø arbejder for at fastholde det, som han fremhæver som ”kommerciel agilitet”.
- Hvordan NNIT ikke kun ser tilstedeværelsen i Kina som et spørgsmål om cost, men også i stigende grad som et marked for blandt andet NNIT's life science-område
Værter på denne episode er Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld, og Torben Ruberg, CIO hos Mærsk Tankers.
Husk du kan abonnere på Tech fra Toppen på iTunes (link), Spotify (link) eller RSS (link)
Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode og/eller modtager forslag til spørgsmål og ideer til kommende episoder. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback eller din ide.
Lyt til mere: Du kan finde alle episoder af podcasten her