Adobe og Microsoft vil hånd i hånd forsøge at betvinge ærkerivalen Salesforce på markedet for salgs- og marketingløsninger.
De to selskaber indgår nu i tæt partnerskab i kampen mod den fælles fjende.
Et hovedvåben bliver LinkedIn, som Microsoft købte i 2016 for enorme 170 milliarder kroner i en kæmpehandel.
Den kan du læse mere om her: Derfor er LinkedIn en guldgrube for Microsoft: Kommer til at vide alt om dit arbejdsliv
Med partnerskabet vil Adobe nemlig kunne give brugerne af selskabets marketingsoftware mulighed for nemmere at finde og ramme mulige kundeemner på LinkedIn med skræddersyede kampagner.
Dernæst vil sælgerne kunne anvende Microsofts salgs-software til at afslutte handlerne.
Ifølge Reuters kalder Adobe Linkedin for en af de ‘hellige graler’ inden for b2b-marketing og et sociale site, der har enorm impact.
Adobe har i de seneste år bevæget sig ind på markedet for marketing-løsninger - blandt andet med milliard-opkøbet af Marketo i fjor.
I målsøgeren er altså mægtige Salesforce, som begge selskaber betragter som hovedkonkurrenten på dette marked.
Til Reuters siger IDC-analytiker Melissa Webster, at Adobe og Microsoft ved at integrere deres systemer kan tilbyde en langt bredere løsning end Salesforce.
Microsoft og Adobe har samarbejdet tæt i flere år og indgik strategisk samarbejde i 2016.
Her meldte Microsoft, at Adobe Marketing Cloud fremover ville være det foretrukne marketing-system i Dynamics 365 Enterprise Edition.
Samarbejdet har siden ført til blandt andet tæt integration mellem Dynamics 365 og Adobe Campaign, Microsoft Power BI og Adobe Analytics samt Adobe Experience Manager og Microsoft Azure.
Læs også: