De to it-giganter Facebook og Google sidder tilsyneladende på så stor en del af det digitale annonce-marked, at det er et problem.
Sådan lyder det fra den britiske finansminister, Philip Hammond, der opfordrer myndighederne til at se nærmere på sagen.
Det skriver CNBC.
De to giganter stod i 2017 for indtjeningen på 54 procent af det samlede digitale annonce-marked i Storbirtannien.
Landets egne konkurrence-myndigheder, CMA, er allerede i gang med at se på, om der er grundlag for at indlede en sag mod de to selskaber.
De britiske myndigheder understreger dog, at de er "dybt afhægige" af udfaldet på de igangværende Brexit-forhandlinger, når det kommer til at åbne nye sager.
EU har ellers vist sig at kunne bruge sine muskler i kampen mod de store giganter, med den danske EU Kommissær, Margrethe Vestager (R), i spidsen.
Her har hun udskrevet rekordstore bøder til blandt andre Google for netop at misbruge sin position på det europæiske marked.