En ny abonnementsbaseret tv-tjeneste, der skal tage kampen op mod Netflix og Amazon Prime.
Det er hvad Apple forventes at præsentere, når selskabet den 25. marts afholder en ny stor produktpræsentation.
Præsentationen vil blive afholdt i Steve Jobs Theater i Apple hovedkvarter i Cupertino, og invitationerne til præsentationen blev sendt ud til pressen mandag aften dansk tid.
Invitationen som kan ses herunder er påtrykt ordene "It's showtime."
Lancering til april
Ifølge nyhedsbureauet Reuters ventes det, at tjenesten vil være klar til lancering i løbet af april, og Silicon Valley-mediet The Information har tidligere oplyst, at det ventes, at den nye tjeneste i første omgang vil blive lanceret i USA.
Men ifølge mediet er det planen, at tjenesten vil blive lanceret i op mod 100 yderligere lande i de efterfølgende måneder.
Læs også: Apple og Samsung i overraskende streaming-samarbejde rejser spørgsmål: Er Apple ved at sadle om?
Gennem de seneste år har Apple ifølge Reuters investeret op mod 2 milliarder dollar i nyt egenproduceret indhold, og Apple har desuden indgået en aftale med den amerikanske talkshow-dronning Oprah Winfrey.
I tillæg til Apples eget indhold ventes det ifølge Reuters også, at Apple vil kunne tilbyde indhold fra store amerikanske medieselskaber som CBS, Viacom og Lionsgate. Derudover arbejder Apple angiveligt stadigvæk på at få aftaler i hus med HBO og WarnerMedia.
Udover den nye tv-tjenesten tyder det også på, at Apple vil være klar med en ny abonnementsbaseret nyhedstjeneste, hvor Apple til en fast månedlig pris vil kunne tilbyde indhold til et bredt udvalg af aviser og magasiner.
Nyhedstjeneste kan også være på vej
Den amerikanske avis Wall Street Journal rapporterede dog i februar, at Apple har haft problemer med at få en række større amerikanske medier med ombord på tjenesten. Avisen skrev, at hverken New York Times eller Washington Post på daværende tidspunkt havde indgået en aftale med Apple.
Apples satsning på abonnementsbaserede tjenester kommer i kølvandet på, at det gennem de seneste år har stået klart, at smartphone-markedet efterhånden nærmer sig mætningspunktet.
Derfor har Apple gennem de seneste år øget satsningen på abonnementsbaserede tjenester som blandt andet iCloud og Apple Music.
Læs også: Apple på trapperne med ny tjeneste: Vil lave en Netflix for nyheder